Gezondheidsvoordelen van het spelen van autospellen

door | oktober 10, 2020

Videogames, in het algemeen, hebben een lange weg afgelegd sinds de eenvoudige arcade-titels van de jaren ’70, die een solide bewijs leveren van de voordelen van het spel dat veel verder gaat dan amusement en oog-hand coördinatie.

Voor spelletjes in de auto en onderweg kun je hier terecht.

Hieronder zijn 2 gezondheidsvoordelen van het spelen van autospellen en hoe het betere individuen programmeert.

Laten we in de race gaan voor een gezondere levensstijl!

Verenigt lichaam en geest

Heb je gemerkt dat je jezelf op een voorwerp in je omgeving hebt geslagen of dat je je hoofd hebt gestoten op een plek die smaller is dan de gebruikelijke plek waar je woont, allemaal onbewust? Of, herinner je je nog dat je broers en zussen je te onhandig noemden om een paar borden op handen te hanteren? Zo ja, dan is het spelen van mandaline-stunt autospelletjes het juiste medicijn voor jou. Nou, natuurlijk, we hebben het hier niet over het soort medicijn, maar over een praktische aanpak die je helpt om je oog-hand coördinatie in evenwicht te brengen, omdat je leert om je geest en lichaam te verenigen door de tijd heen.

Het is eenvoudig! Leg je handen op het stuur en richt je op het scherm zodat je niet van de weg afspringt of door je concurrenten naast je valt. Bovendien moet je op pauzes drukken als je dicht bij een barrière of gas bent als je op het punt staat de finish te bereiken – alles vereist diepgaande aandacht voor je om een paar stappen vooruit te zien en je lichaam om elke beweging die je maakt in de loop van de race onder controle te houden.

Verbetert de hersenfuncties

Een studie van de Universiteit van Californië, San Francisco toont aan dat autospelletjes de neurale plasticiteit bij oudere volwassenen kunnen verbeteren, waardoor hun “vermogen om te multitasken en om afleidingen te filteren” wordt verbeterd. De studie omvatte drie verschillende experimenten met een autospel, genaamd Neuroracer, gespeeld op een laptop met een video game controller aangesloten.

Een daarvan werd uitgevoerd met een groep van 46 volwassenen, in de leeftijd van 60 tot 85 jaar, verdeeld in drie groepen. Een groep trainde regelmatig een maand lang op het multitaskingspel, een groep trainde op een single-task versie en een groep trainde helemaal niet. De multitasking groep had een significant verbeterde prestatie op het spel, en vond dat ze ook “beter waren op andere cognitieve gebieden dan wat ze oefenden”.

Lees ook: Redenen waarom Escape Rooms goed zijn voor uw gezondheid