Hoe vind je het juiste marketingbureau voor linkbuilding uitbesteding

By | februari 8, 2020

In dit colosseum van adverteerders die om je aandacht strijden, is het duidelijk te zien hoe het vinden van de juiste partner uiterst moeilijk kan zijn. Je beste gok is om bepaalde criteria vast te stellen die je zullen helpen om slechte digitale marketingbureaus vanaf het begin te elimineren.

Hier gaat een lijst van dingen die je kunt gebruiken om de beste kandidaten te vinden voor het uitbesteden van je linkbuilding projecten.

Vraag naar voorbeelden van eerder werk

Dit is je eerste verdedigingslinie. Elk respectabel bureau, zoals Woocommerce Hosting, zou in staat moeten zijn om je voorbeelden te tonen van meerdere berichten op verschillende sites.

Zelfs als ze je geen voorbeeld uit je niche kunnen laten zien, kun je nog steeds hun voorbeelden bekijken om de kwaliteit van hun werk te zien. Dat moet niet te lang duren, want je hoeft je hier maar op twee dingen te concentreren:

  1. Kwaliteit van de website waar de berichten op staan (autoriteit en verkeer)
  2. Kwaliteit van de inhoud zelf

Als een van deze 2 dingen ontbreekt, dan kijk je waarschijnlijk naar een bureau dat niet meer van jouw tijd verdient.

Leer over hun workflow en flexibiliteit

Vraag hen hoe hun linkbuilding proces werkt:

  • Wat is het inrichtingsproces?
  • Hoe kun je de voortgang van de campagne volgen?
  • Inspecteren ze elke website handmatig?
  • Hoe personaliseren ze hun pitches?
  • Kun je vooraf dingen goedkeuren zoals potentiële kansen en inhoud?

Dat zijn de meest voorkomende vragen waarop je een antwoord wilt. Als je speciale wensen hebt, is dit het moment om die ook te bespreken.

Vermijd langlopende contracten en kijk voor een maand-tot-maand programma

Hoe groot een bureau ook lijkt op basis van de voorbeelden die ze sturen en hun communicatie met jou, er is altijd een kans dat je bent misleid.

Misschien hebben ze hun beste voorbeelden laten zien welke kwaliteit veel beter is dan hun gemiddelde werk. Misschien zijn ze overmoedig in hun vermogen om je niche te dekken. Misschien hebben ze grotere klanten en zal jij geen prioriteit zijn, zelfs als er een groot probleem opduikt.

Dat zijn allemaal dingen die je niet kunt evalueren zonder een tijdje met een bureau te werken en het is de belangrijkste reden waarom je nooit een lange termijn verbintenis aangaat zonder de mogelijkheid om ze eerst te testen.

Lees ook: Hoe kunnen muurstickers een nieuwe look geven aan je muren?