Voordelen van het inhuren van een SEO specialist

door | februari 19, 2021

Een recente e-commerce studie beweert dat gemiddeld, 67% van het verkeer van een site is organisch. Het is ook interessant om de interanual groei van organisch verkeer, dat groeide met 6,3%, terwijl betaald zoeken verkeer daalde 10,8%. Dit is waar, hoewel van elke 20 dollar die aan digitale marketing budgetten wordt toegewezen, slechts 1 dollar wordt geïnvesteerd in SEO.

In dit bericht zullen we het hebben over de belangrijkste voordelen die een SEO specialist kan bieden.

SEO Gericht

SEO is een complexe discipline die vele uren werk, voortdurend leren en gecontroleerd testen vereist. Dit is waar het fundamenteel wordt om een team te hebben dat zich uitsluitend richt op het bijhouden van de veranderende trends in het veld. Dit stelt hen in staat om 100% van hun tijd te wijden aan SEO en dagelijks monitoring uit te voeren om het goed te rapporteren.

Gegarandeerde resultaten: Ervaring

Een SEO-bureau heeft waardevolle ervaring in het werken met honderden klanten afkomstig uit verschillende soorten bedrijven. Deze veelzijdige ervaring, hun kennis van de in en outs van het algoritme plus constante training is de enige bron voor resultaten van hoge kwaliteit.

Steeds groeiende kennis

De factoren waarmee de zoekalgoritmen rekening houden, worden voortdurend bijgewerkt. Dit leidt tot constante veranderingen in de regels van het SEO-spel.

Meerdere vaardigheden

Je hebt meer dan één resource nodig om een succesvolle SEO-campagne uit te voeren. Om te beginnen, heb je een specialist per gebied nodig:

  • Hoofd Strategie: Analyseert en creëert een roadmap die rekening houdt met de behoeften van de website, bedrijfsdoelen en potentiële nichekansen.
  • On Page Analyst: Werkt aan de technische aanpassingen aan de code van de site en de website architectuur.
  • Off Page Analyst: vindt waardevolle bronnen voor het genereren van content met geoptimaliseerde links, onderhandelt en voert een resultaatgerichte strategie uit.
  • Content Specialist: Optimaliseert alle content (tekst, afbeeldingen, video’s en audio’s).
  • Tester: Verifieert en keurt elke optimalisatie door het team van betrokken professionals.
  • Data-analist: meet de impact van elke optimalisatie met behulp van metrieken om vervolgens het verloop van de SEO-campagne te controleren.

Het hebben van 6 afzonderlijke middelen die uitsluitend voor één website werken is financieel niet slim. En het hebben van één persoon met 6 verschillende rollen is niet efficiënt.

Lees ook: 4 Stralende voordelen van lichaamsverzorging